KARTLI SAYAÇ SIKÇA SORULAN SORULAR

1-Mekanik sayaç kullanıyorum,kartlı sayaç kullanımına geçmek istiyorum,ne yapmalıyım?
 
Mekanik sayacınız herhangi bir sebepten(kaçak su,borç vs.) dolayı sökülmemiş ve yerinde duruyor ise
Mal sahibinin;
1-Tapu fotokopisi
2-Kimlik fotokopisi
3-Kartlı sayaç talep formu(ASKİ?den alınacak) ile ASKİ Genel Müdürlüğü Kartlı Sayaç Birimine müracaat etmesi gerekir.
***Mal sahibinin gelememesi durumunda vekalet verdiği(noter onaylı) bir kişi mal sahibi adına işlemleri yaptırabilir.
 
2-Kartlı sayaç için ödemem gereken,ücret tür ve miktarları nelerdir?Ne zaman ve ne şekilde ödeyebilirim?

Konut aboneliklerinde;
200 TL sayaç bedeli
20 TL montaj bedeli
olmak üzere toplam 220 TL ücret ödemeniz gerekmektedir.Bu bedel dışında herhangi bir ödeme yapmanız gerekmemektedir.
(Su aboneliği ile ilgili ücretler Birimimiz işleri ve bilgisi dışındadır.Lütfen konu ile ilgili bilgileri Abone İşleri Birimi' nden alınız)
Çaplarına göre sayaç ve montaj bedelleri:
 

Sayaç çapı(mm)

Sayaç bedeli(TL)

Montaj bedeli(TL)

Toplam (TL)

20

200

20

220

40

310

40

350

50

400

375

775

80

825

660

1485

100

1100

900

2000

150

1650

1290

2940


Sayaç ve montaj bedelini sayacınız takıldıktan sonra peşin veya 5 ay olacak şekilde taksitlendirerek ödeyebilirsiniz.
 

 3-Kartlı sayaç montajı için gerekli başvuruyu yaptırdım,sayacım ne zaman takılır?


Gerekli müracaat yapıldıktan sonra,bilgileriniz sisteme aktarılır ve bir aksilik olmaması durumunda ertesi gün (24 saat) içerisinde servis elemanları sayacınızın montajını gerçekleştirir.

Montaj ile ilgili bir aksilik yaşanmaması ve montaj süresinin uzamaması için abone adres bilgilerinin doğru ve güncel olması gerekmektedir.Bu nedenle abonelerimizin değişen adres bilgilerini, kurumumuza gelerek güncellemesi gerekmektedir.
 
4-Kartlı sayacım monte edildi,ne yapmalıyım?
Servis elemanlarının kartlı sayaç montajını gerçekleştirdiklerine dair size bıraktıkları montaj evrakı ile ASKİ Genel Müdürlüğü Kartlı Sayaç Birimine gelerek,numaratörden sıra alarak 6no' lu bankodan kartınızı alabilirsiniz.
 
5-Kartlı sayacım yanlış yere monte edilmiş,Ne yapmalıyım?
 
ASKİ Genel Müdürlüğü Kartlı Sayaç Birimine müracaat etmeniz gerekmektedir. 
 
6-Montaj evrakım yok,bu durumda kartımı nasıl alabilirim?
Bu durumda abone numaranızı biliyor olmanız ve diğer evrakları yanınızda bulundurmanız yeterli olacaktır. ASKİ Genel Müdürlüğü Kartlı Sayaç Birimi ne gelerek numaratör den sıra alarak 6no' lu bankodan kartınızı alabilirsiniz.
 
7-Sayacım monte edildi,sayaç ve montaj bedelini peşin ödemek istiyorum.Abone veya mal sahibi olarak şahsen başvurmam mı gerekiyor? Yoksa herhangi bir kişi benim adıma bu bedelleri ödeyip akıllı kartımı alabilir mi?
 
Sayaç ve montaj bedelinin peşin ödenmesi durumunda,abone ve mal sahibinin yönlendirdiği herhangi bir kişi bu bedelleri ödeyerek akıllı kartı alabilir.
 
8-Sayacım monte edildi,sayaç ve montaj bedelini taksitlendirerek ödemek istiyorum.Abone veya mal sahibi olarak şahsen başvurmam mı gerekiyor? Yoksa herhangi bir kişi benim adıma bu bedelleri ödeyip akıllı kartımı alabilir mi? Bu süreçte yanımızda getirmemiz gereken belgeler nelerdir?
 
Sayaç ve montaj bedelinin taksitlendirilerek ödenmesi için;
Konut Aboneliklerinde
 
1- Abonelik Kart Almaya Gelenin Adına Değil Fakat Gelen Kişi Taşınmazın Sahibi Veya Vekili İse :
 
A-) Kartlı sayaç montaj evrakı
B-) Tapu fotokopisi
C-) Kimlik fotokopisi belgelerini yanlarında hazır etmeleri gerekir.
D-) Gelen kişi vekil ise, yukarıdaki belgelere ek olarak noterden onaylı vekâletname fotokopisi gerekmektedir.
 
 - Abonelik Kart Almaya Gelen Kişinin Adına İse :
 
A-) Kartlı sayaç montaj evrakı
B-) Kimlik fotokopisi belgelerini yanlarında hazır etmeleri gerekir.
C-) Gelen kişi vekil ise, yukarıdaki belgelere ek olarak noterden onaylı vekâletname fotokopisi gerekmektedir.
 
İşyeri Aboneliklerinde
 
1- Abonelik Şirket Adına İse :
 
A-) Kartlı sayaç montaj evrakı
B-) Şirket yetkilisi imza sirküleri
C-) Şirket yetkilisi kimlik fotokopisi belgelerini yanlarında hazır etmeleri gerekir.
D-) Gelen kişi vekil ise, yukarıdaki belgelere ek olarak noterden onaylı vekâletname fotokopisi gerekmektedir.

2- Kart Almaya Gelen İşyerinin (Mülkün) Sahibi İse :
 
 A-) Kartlı sayaç montaj evrakı
B-) Tapu fotokopisi
C-) Kimlik fotokopisi belgelerini yanlarında hazır etmeleri gerekir.
D-) Gelen kişi vekil ise, yukarıdaki belgelere ek olarak noterden onaylı vekâletname fotokopisi gerekmektedir.
 
Apartman Yönetimi Ve Kapıcı Dairesi Aboneliklerinde
 

1- Abonelik Bina Yönetimi Adına İse :
 
A-) Kartlı sayaç montaj evrakı
B-) Yönetim karar defteri fotokopisi
C-) Yönetici veya yetkili kişi kimlik fotokopisi belgelerini yanlarında hazır etmeleri gerekir.
D-) Gelen kişi vekil ise, yukarıdaki belgelere ek olarak noterden onaylı vekâletname fotokopisi gerekmektedir.
 
2- Abonelik Kart Almaya Gelen Kişinin Adına İse :
 
A-) Kartlı sayaç montaj evrakı
B-) Kimlik fotokopisi belgelerini yanlarında hazır etmeleri gerekir.
C-) Gelen kişi vekil ise, yukarıdaki belgelere ek olarak noterden onaylı vekâletname fotokopisi gerekmektedir.
 
Not: Kart almaya gelen kişi yukarıdaki maddelerde belirtilenlerden hiç birine uymuyor ise kartlı sayaç ve montaj bedeli için taksitlendirme yapılamaz
 
 9-Sayaç ve montaj bedeli ödeme/taksitlendirme işlemlerini tamamlayarak kartımı aldım,
ne yapmalıyım?
 
İşleminiz tamamlanmıştır.Dilerseniz kartınıza su kredisi alarak kullanıma başlayabilirsiniz.
 
10- Kredi nedir?
 
Kredi,tüketiminize göre farklı değer alabilen su miktarına karşılık gelen bir değerdir.
Konut abonelikleri için ;
1kredi = 1m3 olmaktadır.
 
11-Sayaç ve montaj bedeli taksitlerini nerelerde ödeyebilirim?
 
Su kredisi satışı yapan bütün tahsilat şubelerinden taksitlerinizi ödeyebilir ve su kredisi satın alabilirsiniz.
 
12-Su kartımı kaybettim,ne yapmalıyım?
 
Abone numaranız ile birlikte ASKİ Genel Müdürlüğü Su Satış Veznesi(1nolu banko)ne veya bölge müdürlüklerine müracaat ederek,10 TL ücret yatırmak kaydıyla yeni kartınızı alabilirsiniz.
 
13- Aldığım krediyi sayacıma yükleyemeden su kartımı kaybettim,ne yapmalıyım?
 
Abone numaranız ile birlikte ASKİ Genel Müdürlüğü Su Satış Veznesi(1no' lu banko)'ne müracaat ederek,10 TL ücret yatırmak kaydıyla yeni kartınızı alıyorsunuz. Kartınızı sayacınıza tanıttıktan sonra Kartlı Sayaç Birimi ne müracaat etmeniz halinde yükleyemediğiniz krediniz yeni kartınıza aktarılır.
 
14-Aldığım krediyi sayacıma yükleyemiyorum. Geçersiz kart hata mesajı ile karşılaştım,ne yapmalıyım?

Eğer kartınızı sayaca doğru bir şekilde taktığınız halde bu hat mesajı ile karşılaşıyorsanız kartınızla birlikte Kartlı Sayaç Birimi?ne müracaat ediniz.Kartınızın arızalanmış olması halinde kartınız değiştirilir ve yükleyemediğiniz krediniz yeni kartınıza aktarılır.
 
15-Kart takılmadan ekranda görünen rakamlar neyi ifade eder?
 
Normal zamanda(kart takılmadan)ekranda görünen rakamlar kalan kredi miktarınızı ifade eder.

16- Kartı sayaca taktığımda yabancı kart hata mesajı ile karşılaştım,ne yapmalıyım?
 
Kartınızı başka bir aboneye ait sayaca takıyorsunuz veya yanlış bir kart almışsınız demektir.
 
17-Tüketimimiz ile ilgili bilgileri nasıl görürüz?
 
Kartınızı sayacınıza taktığınız andan itibaren tüketim bilgilerinizi ekranda dönüşümlü olarak görebilirsiniz, sayaç üzerindeki buton yardımı ile.
 
18-Sayaç ekranında görünen işaretler nedir. Gördüğümde ne yapmalıyım?
 
Herhangi bir ceza,servis,pil az-son,sayaç su geçişine izin vermiyor gibi uyarı işareti fark ettiğinizde, sayacınız Elektromed ise 444 25 32, Baylan marka ise 444 6753 arayarak servis hizmeti isteyiniz.
 
19-Sayacım arızadan dolayı değiştirildi.Ne yapmalıyım?
 
Servis ekiplerinin bıraktığı değişim evrakı ile birlikte ASKİ Genel Müdürlüğü Kartlı Sayaç Birimi' ne müracaat ederek yeni sayacınıza ait kartı alabilirsiniz.
 
20-Sayacım arızadan dolayı değiştirildi.Daha önce yüklemiş olduğum krediler ne olacak?
 
Sayacınızın arıza durumuna göre servis elemanları aktarma yapabilecekse yapacaklar,değilse sayacınız arızasından ötürü Sanayi Bakanlığı görevlilerine muayene ettirilecek ve bu muayene rapor sonucuna göre de hesabınız yapılacak ve alacağınız veya borcunuz  oluşursa hesabınıza aktarılacaktır.Sayacınızın muayene ye gönderilmesi,rapor sonucunun elimize ulaşması ve hesabınızın yapılması işlemi 1 yada 1,5 ay sürebilmektedir.Hesabınız yapıldığı zaman,alacağınız veya borcunuz olması halinde bu tutar,sistem üzerinde hesabınıza aktarılacak ve herhangi bir su satış veznesinden su kredisi almak istediğinizde,otomatik olarak kartınıza aktarılacaktır.Bu işlem için ayrıca Kurumumuzu aramanıza veya gelmenize gerek yoktur.